Megkezdtem hát a 29. Magyar Nagydíjamat. Még ma is emlékszem, hogy amikor 1990-ben először ügettem át az – akkori – Marlboro-hídon, majdnem kiugrott a szívem a helyéről. Mára persze más kicsit az izgatottsági fok, de még megvan!
Hát megint kezdődik. Felkanyarodni az M3-as kivezető szakaszára, majd le, a 18-as táblánál. Némi útépítés zajlik, de a néhai Bernie Avenue-n szépen eljutok a MOL-kútig, ahol megkapom a pass-omat, a matricát a szélvédőre. Le a médiaparkolóba, aztán a shuttle busszal a paddock aljába.
A fotós részlegben először kérek matricát a fényképezőgépemre, és szép lassan felmászom a lépcsőkön a paddockba, aztán a sajtótoronyba. Mondom is a lányoknak a pultnál, hogy remélem, ha egyszer lesz új főépület, abban lift is lesz, mint mondjuk volt Le Castellet-ben.
Az érződik, hogy egy hete még Hockenheimban volt F1, mert kicsit szedett-vedett még a látvány. A Ferrarinál Sergio Marchionne halála miatt félárbocra eresztett lovacskás zászló libeg, a csapattagokon valahonnan sebtében szerzett fekete szalag, amit tűzőgéppel rögzítettek. A FIA egyébként a gyászra való tekintettel a csütörtöki sajtótájékoztató alól felmentette Räikkönent, a péntekiről pedig Arrivabenét. A kommüniké azt viszont leszögezi, ha a Ferrrari pilótái közül bárki az első három között végez a szombati időmérőn vagy a versenyen, abban az esetben részt kell venniük a sajtóeseményen.
Mindig jó előszörre végigsétálni a paddockon.
Sok az ismerős – természetesen ezúttal a magyar kollégák is Egertől Pécsig. Az MTVA-s csapattagok zizegnek, de egy ököl-köszöntésre futja mindegyikükkel. A toronyépület tövében valami épül – kíváncsian várjuk, mi lesz, igazából senki sem tud felvilágosítást adni.
A 3 órai média míting Kimi kiesésével három főre olvad: Ocon, Bottas és Sainz állja derekasan a kérdések garmadáját. A szokvány érdeklődésekre szokvány válaszok érkeznek, elvégre nem is érteni, mit várnak a tisztelt kollégák, amikor megkérdezik, hogy mi áll Ocon szerződésében – hát persze, hogy azt feleli, nem óhajtja a plénum elé tárni a részleteket. A langyosan folyó kérdés-feleleket kifejezzen feldobta Vámosi Péter kolléga felvetése, aki az 1971-es Jack Brabham Kupát idézte meg, amikor is Brands Hatchben a csapatfőnökök vívtak egy versenyt Ford Escortokkal – vajon mit szólnának a fiúk egy hasonlóhoz ma, és szerintük melyik csapatfőnök nyerne. Mindhárman rögtön megélénkültek, Sainz jelezte, hogy tényleg jó lenne egy ilyen őrült futam, sőt, a pilótáknak is jó lenne egy azonos kocsikkal futott verseny (volt ilyen 1979/80-ban, a BMW M1-esekkel futott ProCar széria). Sainz szerint Horner, míg Bottas és Ocon szerint Toto Wolff nyerne (naná, a Merci-főnök…!).
Ezek után elballagtam a Renault-hoz, ahol újfent jeleztem, hogy a készülő Szisz Ferenc-könyvhöz szükséges dokumentációkhoz való hozzáférésről jó lenne komolyan beszélni, amit a sajtófőnök Andy széles mosolyok közepette meg is ígért. A Saubernél egy Leclerc-interjú ügyében intézkedtem, kezdenek alakulni a dolgok.
A csütörtök általában csöndesen telik. Talán ezúttal még a megszokottnál is csöndesebb volt – lehet, hogy önkéntelenül a gyász árnyéka hozza?
Minden esetre pénteken már felbőgnek a motorok.
Utolsó kommentek