Lewis Hamilton 2014 óta használja a 44-es rajtszámot
Amióta a Forma-1-ben megreformálták a rajtszámokat, minden pilóta magának választhat rajtszámot, amit aztán F1-es szereplése végéig használhat, függetlenül attól, melyik csapatnál versenyzik. Elméletileg kivételt jelenthet a világbajnok személye, hiszen címvédőként őt a büszke 1-es rajtszám illetné meg, ám az új szisztéma bevezetése óta erre nem volt példa. Lewis Hamilton mindvégig ragaszkodott és ragaszkodik a maga 44-es rajtszámához, míg Nico Rosberg eleve visszavonult még a bajnoki éve (2016) végén.
A 44-es rajtszám viszonylag sűrűn szerepelt az 1950-es, 1960-as években különböző gépeken – de akkoriban még sorsolták a rajtszámot, úgyhogy voltaképp véletlenszerű volt, hogy egy esélyes pilóta autójára került-e fel vagy sem.
Piero Taruffi volt az első, aki 1952-ben 44-éssel lett dobogós
Ennek fényében nem meglepő, hogy 44-essel nem értek el sok sikert Hamilton előtt. Egyetlen győzelmet szerzett 44-essel induló autó, 1955-ben Maurice Trintignant (Ferrari) révén – továbbá még két dobogós helye akadt egy-egy 44-esnek.
Aztán 2014-től beindult a Hamilton-féle gőzhenger. Eddig 4 szezon alatt háromszor lett világbajnok, 39-szer nyert és pontosan 40-szer indult az élről.
És minden bizonnyal a sorozat folytatódik 2018-ban. Talán már Melbourne-ben is…
Hamilton világbajnoki címei ellenére sem váltott az 1-esre
1950 Monacói Nagydíj – Franco Rol, Maserati – DNF
1950 Svájci Nagydíj – Harry Schell, Talbot – 8.
1950 Francia Nagydíj – Robert Manzon, Simca-Gordini – 4., 3 pont
1950 Olasz Nagydíj - Robert Manzon, Simca-Gordini – DNF
1951 Svájci Nagydíj – Piero Taruffi, Ferrari – 2., 6 pont
1951 Francia Nagydíj – Eugene Chaboud, Talbot – 8.
1951 Olasz Nagídij – Franco Rol, Osca – 9.
1951 Spanyol Nagydíj – Paco Godia, Maserati Milano – 10.
1952 Svájci Nagydíj – Peter Hirt, Ferari – 7.
1952 Belga Nagydíi – Robert O’Brien, Simca – 14.
1952 Francia Nagydíj – Maurice Trintignant, Gordini – 5., 1 pont
1953 Francia Nagydíj – Louis Rosier, Ferrari – 8.
1953 Olasz Nagydíj – Prince Bira, Maserati – 11.
1954 Francia Nagydíj – Roy Salvadori, Maserati – DNF
1954 Olasz Nagydíj – Jean Behra, Gordini – DNF
Maurice Trintignant szerezte Hamilton előtt az egyetlen győzelmet 44-essel az 1955-ös Monacói Nagydíjon
1955 Monacói Nagydíj – Maurice Trintignant, Ferrari – 1., 8 pont
1955 Brit Nagydíj – Roy Salvadori, Maserati – DNF
1955 Olasz Nagydíj – Ken Wharton, Vanwall – DNF
1956 Francia Nagydíj – Olivier Gendebien, Ferrari – DNF
1956 Olasz Nagydíj - Roy Salvadori, Maserati – DNF
1957 –
1958 –
1959 Monacói Nagydíj – Bruce Halford, Lotus – DNF
1959 Francia Nagydíj – Ron Flokhart, BRM – 6.
1960 Argentin Nagydíj – Ettore Chimeri, Maserati – DNF
1960 Monacói Nagydíj – Maurice Trintignant, Cooper – DNF
1960 Francia Nagydíj – Olivier Gendebien, Cooper – 2., 6 pont
Joakim Bonnier egy Porsche volánja mögött a 44-es rajtszámmal
1961 Belga Nagydíj – Masten Gregory, Cooper – 10.
1961 Francia Nagydíj – Jackie Lewis, Cooper – DNF
1961 Brit Nagydíj – Ian Burgess, Lotus – 14.
1961 Olasz Nagydíj – Jo Bonnier, Porsche – DNF
1962 Brit Nagydíj – Wolfgang Seidel, Lotus – DNF
1962 Olasz Nagydíj – Roy Salvadori, Lotus – DNF
1963 Francia Nagydíj – Jo Bonnier – DNF
1964 –
1965 Olasz Nagydíj – Jo Siffert, Brabham – DNF
1966 Francia Nagydíj – John Taylor, Brabham – 6., 1 pont
1966 Olasz Nagydíj – Giancarlo Baghetti, Ferrari – DNF
Giancarlo Baghetti is ment 44-éssel, de nem sok sikerrel
1967 –
1968 –
1969 –
1970 Olasz Nagydíj – Jack Brabham, Brabham – DNF
Hamilton előtt Jack Brabham használta utoljára a 44-est - épp 44 éves korában, 1970-ben!
Utolsó kommentek