A FIA Világtanácsa egy héttel a 2019-es Forma-1 világbajnokság kezdete előtt érdekes szabálymódosítást hozott: az idei évtől pont jár a versenyben futott leggyorsabb körért. Ez már egyszer döntő jelentőségű volt - 1958-ban Mike Hawthorn egy leggyorsabb körért kapott 1 ponttal lett világbajnok Stirling Moss előtt. Vajon ismétli-e majd a történelem önmagát?A nevezetes eset az utolsó futamon történt, ahol Hawthorn futott egy rekordidőt, mire az ellenfél Moss csapata, a Vanwall ki is akasztotta a táblát a HAW REC felirattal, figyelmeztetve a britet a veszélyre. Ám Moss ezt REG-nek olvasta, és úgy értelmzte, hogy "regular", vagyis hogy Hawthornnal semmi különös nincs... de lett, világbajnok!
Azonban 1959-től ezt a szisztémát eltörölték, és bár például a Forma-2-ben is jár ponto a leggyorsabb körért néhány éve, a F1-ben csak most hozzák vissza. Némi megkötéssel, vagyis csak az kaphatja meg ezt a plusz pontocskát, aki a Top 10-ben végez, ezzel akarják elkerülni azt, hogy reménytelen helyzetben lévő pilóta esetében döntsön úgy a csapata két körrel a vége előtt, hogy a leglágyabb gumit felhúzva fut egy leggyorsabb kört, mert jól jön az a pont - mondjuk egy Williamsnek... (Istenem, 133 leggyorsabb körük van pedig!)
Az utóbbi évkben egyébként a 2008-as bajnokság Felipe Massa javára dőlt volna el, ha járt volna akkor is ez a bizonyos 1 pont a gyorsaságért - de hát ez nagyon erősen "lett volna" kategória.
Az örökranglistát, ki más, mint Michael Schumacher vezteti e téren is: 77 leggyorsabb kört futott, ám mögötte egy mai sztár következik, méghozzá a mezőny rangidőse, az idén 40 éves Kimi Räikkönen, aki 46 leggyorsabb körnél tart, majd következik Hamilton 41-gyel és Vettel 36-tal, utánuk pedig elég nagy a leszakadás, mert Ricciardo jön 13-mal.
A DHL, a Forma-1 bajnokság egyik stratégiai főpartnere 2007 óta adja a legtöbb leggyorsabb körért a maga kupáját, amit 2018-ban 7 leggyorsabb körrel - ki hinné? - Valtteri Bottas érdekelt ki.
Érdekes lesz figyelni, hogy a csapatok taktikailag miképp fogják kihasználni a leggyorsabb körért begyűjthető pontot - elvégre a nagy csapatok második számú versenyzői (akik jó eséllyel ott lehetnek a Top10-ben) már megjátszhatják, hogy a futam vége felé friss, lágy gumin ők szerezzék meg a pontot, és nem a rivális No.1. versenyző.
Utolsó kommentek