Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Red Bull Wins The Motorhomes' Race

The European Formula One season heralds the return of the F1 paddock in its full glory, with transporters, treehouses and motorhomes. After 14 seasons of sterling work, our home from home has been replaced and the new Red Bull F1 Energy Station looks rather different. We’re nicknaming it the F1 Holzhaus (or Wood House).

The original Red Bull Holzhaus is a MotoGP motorhome that debuted last year with a one-off F1 appearance at the Austrian Grand Prix. It proved a big success and so it wasn’t long before the decision was taken to build a new home suitable for the Teams’ needs.
This year, Aston Martin Red Bull Racing and Toro Rosso get a Holzhaus to call their own. Unveiled at this week’s Spanish Grand Prix, it will be bigger than the original – but still made of sustainably sourced Austrian timber.
The new Energy Station will be something of a behemoth and, at 1221m2, it offers 27 percent more floor space than its predecessor. It can be erected in less than two days and taken down in one by a crew of 25, and uses a natural convection design intended to do away with the need for air conditioning.

Before moving into his new office, Aston Martin Red Bull Racing Team Principal, Christian Horner, commented “At the 2005 San Marino Grand Prix, Red Bull changed the game with the introduction of its Energy Station. Over the last 14 seasons, the Energy Station has undergone several transformations, moving with the times, first to accommodate two F1 teams after the arrival of Toro Rosso, and then with a series of upgrades to better meet our changing requirements.
“This week, we’re changing the game again with the unveiling of the new Energy Station, better known in Austria as the Holzhaus. It’s a sustainable structure that brings a touch of the Styrian Alps to the F1 paddock, having been designed to meet the current and future needs of ourselves and Toro Rosso. If it sees half as much drama as the old Energy Station, it will be doing well!”
While simplicity lies at the heart of our new Energy Station’s function, it’s certainly a very complex structure. So, just to keep things interesting, after the Circuit de Barcelona-Catalunya, the crew will be taking it down in a hurry, transporting it to Imperia on the Italian Riviera, and rebuilding it there on a barge, to be towed to Monte Carlo.

Photos: Red Bull Press

0 Tovább

2019 elkezdődött: az első téli teszt 

Amikor a 2018-as Forma-1-es évad végetért, elkezdődött a nagy visszaszámlálás. Nem is a 2019-es Ausztrál Nagydíjig, hanem a barcelonai téli tesztig. Ami már itt is van. Illetve itt vagyok.

Az új autókat jó részt bemutatták a múlt héten, voltaképp csak a Sauberből Alfa Romeóvá átvedlett C38-as gépről nem lehetett tudni, hogy a különös, mélybordó festés megmarad-e avagy sem. Hát hétfő reggel a garázs elé kitolt autó gyakorlatilag ugyanolyan, mint az elődje volt, még a versenyzők, Räikkönen és Giovinazzi overállján sem variáltak, mint például a McLarennél.

A 9 órakor kezdődött első tesztnak négy perc után szakadt meg először piros zászlóval: Kimi az 5. kanyarban kitette új autóját a kavicságyba...

Aztán nagyjából minden a téli tesztek megszokott menete szerint zajlott: egy kör, két kör, öt kör - majd az autók visszajöttek a garázsokba, amik elé szigorúan oda húzták a paravánt a szerelők.

Egy kicsit vissza a Sauberhez. Marc Surer egykori F1-es pilóta azt mesélte, hogy Svájcban összenépi felháborodás követte a csapat átnevezését, és bár a hátsó szárnyon ott van három nyelven az ország neve, mégis szomorúak. Ehhezt képest Josef Leoberer, aki régóta a csapat fizikoterapeutája, szinte felháborodottan utasította vissza még a kérdést is:

- Mert ne lenne ez Sauber? Az Alfa csak a főszponzor neve. Az autó Svájcban készült, svájci szakemberek munkája, a főhadiszállás is marad Hinwilben.

Ehhez képest Surer úgy tudja, a korábbi Sauber-gárdából már csak 30 százaléknyi ember maradt, a többiek Maranelloból jöttek.

Paolo Ciccarone kollégám az Automoto részéről úgy véli, érdekes lesz megfigyelni az Alfánál és Ferrarinál még inkább a két ifjú pilóta fejlődését. Szerinte Giovinazzi simán gyorsabb lesz, mint a finn, aki "élményversenyzést" űz, persze azt elég magas szinten. Viszont azt jósolta, hogy Leclerc már 3-4 verseny után egy szinten lehet Vettellel, ami okozhat némi gondot csapaton belül. Főleg ha a vb-cím a tét, már pedig ez kimondatott. Ciccarone állítja, hogy az SF90-es gép még sokkal jobb, mint az elődje volt.

Érdekes módon a finnek még mindig inkább Kimibnen bíznak, mint szegény Bottasban. Bár a mercedeses fogadkozik, nem nagyon hisznek benne, hogy Hamilton mellett és a csapatba hozott Esteban Ocon fenyegető jelenlétéről sújtva meg tudna újulni.

De hát mindez a "majd meglátjuk" kategória egyelőre.

Photos (c) K. Méhes, E. Kulcsár

0 Tovább

f1classic

blogavatar

Ami a Formula-1 történetében érdekes, különleges, lenyűgöző és drámai - All you would know about F1's past & present: stories, dramas and excitements.

Utolsó kommentek